Home sweet home

Huhhei! Kotona ollaan, yhtenä kappaleena ja oikein iloisin mielin! Kotimatka meni yli odotusten. Lähdettiin eilen meidän kämpältä Dubaista klo 12, suunnattiin rannalle vielä viimeisille uinneille ja kentälle 17ksi jättämään vuokra-auto kentälle ja siitä sitten lennolle. Meni jotenkin kaikki eilen tosi sutjakkaasti, mitä nyt sain pienen slaagin kun tultiin kentälle ja meidän lentoa klo 19.10 ei näkyny missään. No, Finnairin tiskillä kuitenkin kaikki hyvin, lentoa ei oltu peruttu, mutta koska sen alkuperäinen aika oli 17.50, ei se näkyny taululla oikeessa kohti. Siinä oli ihan pieni hässäkkä, kun virkailijana taisi olla uusi työntekijä (kyseli kaikki jutut viereiseltä kollegalta) ja meillä neljä ruumaan menevää matkalaukkua (2 isoa ja 2 pientä) ja yhdet rattaat kassissa. Ja pari muksua siinä ja kässärit ja muut. Kun sain käsiini maihinnousukortit ja matkalaukku-lipukkeet, en tarkistanut niitä sen kummemmin, katoin silmämääräisesti, että jep, kaikki on siinä.

Siitä sitten lennolle, mikä vähän pelotti. Kaks väsynyttä lasta ja lento, joka perillä Dubain aikaa klo 4 aamulla. Ei kiva lähtöasetelma. Mutta eipä siinä, Mytty simahti 2 minuutin heijauksella heti kun turvavyövalo sammui ja nukkui koko matkan Helsinkiin ja heräsi passintarkastuksessa. Dante nukkui reilu 5 h ja olisi varmaan mennyt jo aiemmin unille, mutta odotti kovasti ruokatarjoilua 😀 Meidän muuten huono syöjä haluaa syödä koneessa. Mä katoin pari leffaa Mytty sylissä (toisen nuokahdellen, koska olin sen jo nähnyt, mutta piti kattoa uusiks, koska on musta niin viihdyttävä) ja ykskaks oltiin perillä. 8h kestänyt lento tuntui ihan joltain Lontoo-lennolta. Alkulennosta nousi pieni huoli, kun nainen suoraan mun edessä koneessa valitteli lentoemännälle pahoinvointia ja oksensi, ja mä olin jo ihan varautunut siihen, että kohta on koko perheellä noro, mutta raukka taisi kärsiä lentopahoinvoinnista, kaikki sympatiat sinne. Perillä oikeen fiilisteltiin miehen kanssa, että jessss, olipahan elämämme lento. Pakko tähän väliin muuten nostaa hattua Melina-nimiselle lentoemännälle, joka oli ehkä ihanin lentoemäntä, joka on sattunut vastaan. Ei tekopirteä, vaan aidosti asiakaspalvelu 100, koko ajan avuliaasti tarjosi apua, kysyi tarviimmeko apua tai eri aikaan ruokatarjoilun meille vanhemmille ja oli kaikille matkustajille ympärillä ihan supersymppis. Jos joku tuntee Melina-nimisiä lentoemäntiä Finskillä, nii terkkuja vaan, en jotenkin siinä lähtöhulinassa ehtinyt kiittämään. Miehen kanssa molemmat oltiin ihan fiiliksissä siitä, miten hyvää asiakaspalvelua, koska oikeesti joistain ihmisistä vaan näkee, että joko a) tykkää työstään ihan todella tai b) hoitaa sen ihan 10/10 joka tapauksessa. Jotenkin tultiin ulos koneesta silleen, että vaan hymyilytti, vaikka vois kuvitella, että oltais oltu vähän väsyneitä.

Siitä sitten matkalaukkuhihnalle. Jess, vaunut on perillä. Jes, kaks pientä matkalaukkua ja iso matkalaukku perillä. Tästähän pääsee sutjakkaasti eteenpäin, mä ajattelin. Mut missäs se neljäs laukku? Siinä sitten seisoin viimeiseksi asti siellä hihnalla ja ei näy ei kuulu. Sit tuli ilmoitus, että vika laukku ja hihna seis. Voi paska. No, sinne selvittelemään asiaa ja siinä vaiheessa huomaan, että mulla on vaan neljä niitä lippulappuja, eikä viisi. Voi paska. Nähtävästi siinä kävi sitten niin, että Dubain päässä yhtä laukkua ei tägätty lainkaan. Joo, virkailijan inhimillinen virhe ja mun virhe, kun en tsekannut. Siinä oli kanssa aivan ihana tyyppi tiskillä, joka kovasti valoi uskoa, että kyllä se löytyy, vaikkei ole lappua. Tein ilmoituksen ja lähdettiin kohti mun vanhempien kotia. Ois voinu kuvitella, että v#&%s ois katossa kun mun matkalaukku jäi matkan varrelle, mut yllättävän hyvä fiilis oli siitä huolimatta. Olin vaan jotenki tosi iloinen Finnairin palvelusta lentojen vaihdon ja ton lentoemännän asiakaspalvelun jälkeen, etten osannu ees harmitella laukkua. Kai se jostain vielä löytyy. Ainoo mikä ärsyttää on se, että mulla on aina matkalaukussa nimilappu, mutta ostettii uudet matkalaukut ennen reissua, eikä täytettä niitä nahkaläpysköitä niihin. Delseyn laukuissa on näkyvissä sarjanumero, josta näkee kelle se laukku kuuluu, jos matkalaukun rekisteröi, ja mehän ollaan rekattu ne, mutta en tiedä tajuaako kukaan niitä kattoa siitä. Eli nyt mun laukku on jossain ilman tägejä ja ilman nimilappua. Kuinka typerä alkeellinen virhe olla tarkistamatta niitä lappuja ja olla laittamatta nimilappua? Hieman vihainen oon itelleni. Oon vieläpä aina se tyyppi, joka pakkaa sikana kaikkea kässäreihin ja kaiken arvokkaan, mut nyt mietin, että on suora lento, niin mitäpä turhaan. Siellä on mun Valentinon kengät ja Dysonin fööni ja ties mitä. Eikä siis siinä, ne on kaikki korvattavissa olevia juttuja, jotka saa uusina. Jos matkalaukku katoaa kokonaan, eniten harmittaa siellä oleva loppuunmyyty väri yhdestä huivista ja muutama mun ihan perus lempivaate ja esim. mun lempirintsikat. Tiedättekö rahamäärässä pieniä juttuja, mutta tosi tärkeitä mulle, ja sellaisia, joita ei saa uusia mistään.

No, fingers crossed löytyy vielä jostain, mutta jotenkin on siitäkin sellainen olo, että se on vaan materiaa, korvattavissa ja onneks on matkavakuutus. Selvitin jo, että jos laukku katoaa, Finnair korvaa osan ja vakuutus sit ylimenevän osan, joten eipä siinä. Uskon kyllä, että vielä jostain se löytyy, on niin selkeä reitti kun oli suora lento ja tarkat tiedot laukusta.

Tänään käytiin hoitaa muutama juttu Helsingissä, jälkitarkistettiin Mytyn korvat, otettiin ikävöinyt mummi matkaan ja tultiin kotiin. AI ETTÄ! Vaikka reissussa oli IHANAA, niin onpa kiva aloittaa kevään ensimmäinen päivää kotona ja miten kiva onkaan tulla pitkästä aikaa omaan kotiin. Posti on haettu, kaupassa käyty, nyt pitää enää purkaa matkalaukut, mitä vihaan. Mut hei, yks vähemmän tällä kertaa! 😀

Palailen huomenna kevätfiiliksin ja -suunnitelmin ja alan pikkuhiljaa purkaa monia ajatuksiani reissusta ja lasten kanssa reissaamisesta ja ylipäätään monista muista jutuista. Tämä toimikoot siis kaikille vaan muistutuksena kahdesta asiasta: 1. Tarkista aina saamiesi laukkutägien määrä tarkasti ja 2. Pidä AINA huoli, että matkalaukussa on nimi- ja osoitetietosi! Terveisin: joku tsiljoona kertaa lentänyt amatööri 😀

Mitä teille kuuluu?

One thought on “Home sweet home

1. Harmi juttu toi laukku! Teethän juttua noista teidän majoituksista reissulla! Meillä lasten kanssa myös pidempi reissu ens syksynä Dubaihin ja lennot on jo buukattu, mut majoitusta ei.. Ollaan useampana vuonna oltu eri hotelleissa eri puolella kaupunkia ja aina vähintään kaks eri hotellia otettu reissun ajaksi, mut aina kiinnostaa uudet vinkit majoituksesta.